Cum se lucrează cu mașinile de tuns iarbă?

Cum se folosește corect mașina de tuns iarbă?

Considerăm că tunderea este o activitate normală, care aparține oricărei grădini sau peluze. Ca orice flux de lucru și tunderea are regulile și legile sale.

Siguranța este pe primul loc

Pentru fiecare mașină de tuns iarbă, indiferent de marcă, unitate și tip, clientul trebuie să primească instrucțiunile de utilizare. Vă recomandăm să îl citiți cu atenție înainte de al utiliza pentru prima dată. Printre altele, utilizatorul va găsi și instrucțiunile de SST, care sunt specifice fiecărei mașini de tuns iarbă. Nu utilizați mașina de tuns iarbă sub influența alcoolului sau a altor droguri și nici nu fumați în apropierea acesteia. În funcție de tipul de mașină, se recomandă și utilizarea echipamentului de protecție adecvat.

8 puncte importante pentru tunderea corectă

1. Tundeți doar un gazon uscat. Este bine dacă solul de sub peluză se usucă puțin. Când tundeți zonele umede, iarba tăiată nu este colectată în coșul de colectare, se lipește de lame și de scheletul mașinii, ceea ce o face să suferă.


2. Verificați întotdeauna zona înainte de tundere și curățați-o de obstacole, cum ar fi bețe, pietre, materiale metalice și oase. Aceste obiecte nu trebuie să distrugă mașina de tuns iarbă, dar îi pot opri lamele. Cuțitele tocite desfac excesiv suprafața de tăiere a lamei, care se usucă. Gazonul este mai susceptibil la boli și nu în ultimul rând nu arată bine.

3. Setați înălțimea corectă de tăiere.

Dacă trebuie să scurtați radical peluza, mai bine o faceți de două ori. Veți provoca mai puțin stres pe gazon și mașina de tuns iarbă nu va fi supraîncărcată.

4. Asigurați-vă că aveți mașina de tuns iarbă ferm controlată. Este deosebit de important să opriți mașina la timp în cazul unei situații neașteptate. Când efectuați orice lucrări de întreținere la mașină, asigurați-vă că aparatul nu este conectat la rețea.

5. Nu tundeți iarba desculți! Profesioniștii au echipament de protecție prescris, pentru a preveni rănile. Luați-vă exemplu de la ei și purtați pantofi cel puțin robuști.

6. Încercați să ghidați mașina de tuns iarbă drept și cu o viteză constantă. Aceasta este singura modalitate de a realiza ca gazonul să fie tuns peste tot în același mod și, de asemenea, să aibă o formă frumosă.

7. Verificați coșul colector și goliți-l la timp. Excesul de iarbă din coș pune o sarcină excesivă asupra mașinii și poate cădea pe gazon.

8. După tundere, curățați mașina de tuns iarbă și lăsați-o deoparte. Tundeți marginile gazonului cu un trimmer sau cu foarfece speciale.

Cum să aveți grijă în mod corespunzător de mașina de tuns iarbă?

După fiecare cosire

După fiecare cosire, mașina de tuns iarbă trebuie curățată de firuri de iarbă. Este lipit în principal de partea inferioară a scheletului în jurul lamei, în cazul trimmerelor și a motocoaselor din partea inferioară a capacului în jurul capului firului. Nu este recomandată curățarea cu apă, ci curățarea uscată cu o spatulă sau un instrument similar. Când curățați, înclinați cu atenție mașina pe spate. Dacă este necesar, încărcați mânerul pentru a menține mașina ușor ridicată. Înclinați încet și cu grijă, astfel încât să nu scape ulei sau combustibil din mașină (pentru modelele pe benzină). Nu așezați mașina de tuns iarbă pe o parte. Când curățați, verificați claritatea cuțitului și cât a mai rămas din firul de nailon (pentru tăietori și motocoase). Prin urmare, îtreținerea mașinilor de tuns iarbă electrice se încheie cu aceste informații.

Pentru mașinile de tuns iarbă cu acumulator, se recomandă reîncărcarea acumulatorului după fiecare tundere. O întreținere mai complexă au nevoie mașinile de tuns iarbă pe benzină, pentru care se recomandă verificarea nivelului de ulei și combustibil după fiecare tundere. Când sunt detectate valori scăzute, trebuie suplomentate lichidele de operare.

Nu uitați de părțile în mișcare ale mașinilor, care trebuie lubrifiat regulat cu un lubrifiant adecvat.

Serviciu de tuns iarbă pe benzină

La fel ca orice alt motor cu ardere internă, mașinile pe benzină necesită schimbări de ulei, bujie și filtru de aer. Fiecare mașină ar trebui să aibă un așa-numit interval de service.

- Schimbare de ulei

Prima schimbare este recomandată după 5 ore de funcționare și apoi la fiecare 50 de ore. Cu toate acestea, minimul este o dată pe an. Uleiurile sintetice sunt utilizate de obicei în motoarele SAE 30 în patru timpi. La motoarele în doi timpi (majoritatea de motocoase), uleiul este adăugat direct la benzină într-un raport de 1:40 la 1:50.

- Înlocuiți filtrul de aer

La fel ca uleiul și filtrul de aer trebuie curățat și înlocuit cel puțin o dată pe an. Recomandăm curățarea filtrului de aer după fiecare tundere. Filtrul de aer poate fi curățat cu aerul comprimat, iar filtrele de spumă pot fi curățate în apă cu detergent.

- Bujie

La fel ca filtrul de ulei și aer, bujia trebuie înlocuită o dată pe an sau cel puțin verificată.

- Benzină

Este recomandabil să goliți rezervorul de combustibil după fiecare sezon. Acest lucru se aplică nu numai motoarelor în doi timpi, care previn separarea uleiului și benzinei și înfundarea ulterioară a carburatorului, ci și pentru a preveni înfundarea carburatorului de la motoarele în patru timpi.