Fjällräven – un brand creat în sălbăticie cu bune intenții

Fjällräven provine din micuțul orășel Örnsköldsvik din Suedia, un loc unde munții și pădurile se întâlnesc cu marea. Este o companie de îmbrăcăminte și echipamente pentru exterior care se angajează să facă natura mai accesibilă. În adevăratul stil suedez, punem accent pe simplitate și practicitate și respectăm maxim mediul înconjurător cât mai mult posibil.

Aceasta este ceea ce facem:

  • Dezvoltam echipamente de exterior funcționale, durabile și atemporale
  • Ne comportăm responsabil față de natură, animale și oameni
  • Inspirăm și dezvoltăm interesul pentru viața în aer liber

„Mergem de peste 50 de ani; Sper să nu ajungem niciodată acolo.”

 

Povestea logo-ului Fjällräven

Logo-ul Fjällräven - așa cum îl cunoașteți astăzi - a fost înființat în 1960, când fondatorul Fjällräven, Åke Nordin, a început să vândă primele sale rucsacuri. În acel moment, „logo-ul” era mai degrabă o ilustrație: un desen al unei vulpi alergând pe un deal în jos. Cu toate acestea, în timpul uneia dintre vizitele regulate ale lui Åke la magazinul Friluftsmagasinet (acum Naturkompaniet) din Stockholm, care a vândut primele produse Fjällräven, logo-ul a început să prindă contur. Împreună cu managerul magazinului Friluftsmagasinet Erlandom Westerberg și managerul de marketing Nilsom Hillman, Åke a început să dezbată și să mâzgălească idei pe șervețele mototolite în bucătăria magazinului înghesuită a angajatului.

O vulpe polară cu o scânteie în ochi este un logo pe care îl veți vedea atât pe străzile orașului, precum și în păduri și în sălbăticie. Sondajul a arătat că 95% dintre suedezi cunosc brandul și îl pot clasifica. Pentru designerul grafic Kjell Olsson, crearea logo-ului a fost una dintre numeroasele comenzi pe care le-a primit în legătură cu pregătirea catalogului Friluftsmagazinet. Nu s-a gândit niciodată să-i ceară bani lui Åke, deși a petrecut mult timp creând. Chiar și așa, logo-ul vulpii polare a devenit cel mai de succes pe care l-a proiectat în cariera sa.

Designul logo-ului este atât de funcțional încât Åke nu s-a gândit niciodată să îl schimbe sau să îl actualizeze. Până recent. După 50 de ani de utilizare intensivă, identitatea grafică trebuia reînviată și actualizată, mai ales pentru a funcționa în formate digitale.

Göran Söderström a fost însărcinat să creeze un tip nou și unic Fjällräven. Noul font de vulpe polară a păstrat moștenirea fontului Frankfurt și în același timp a îndeplinit noile cerințe de universalitate și lizibilitate.

ARCTIC FOX INICIATIVE

Oricine întâlnește o vulpe polară în sălbăticie, va ținea aminte pentru totdeauna. Această vulpe, după care a fost numită compania Fjällräven este un animal carismatic cu caracteristici unice care o ajută să supraviețuiască în mediul aspru de iarnă din munții arctici. Este timidă, dar jucăușă. Și în Scandinavia din păcate este o specie pe cale de dispariție.

Fanii care îl urmăresc pe Fjällräven pe rețelele de socializare s-ar putea să fi observat o fotografie de pe teren, unde studenții de la Universitatea din Stockholm, împreună cu voluntarii Fjällräven, au realizat un inventar ai puilor de vulpi polari din munții suedezi și hrana lor suplimentară. Un job de vară la aer curat pentru câțiva oameni norocoși este un exemplu concret de cooperare reciprocă pe termen lung între Fjällräven și Universitatea din Stockholm. O altă inițiativă care este probabil mult mai importantă decât proiectul de voluntariat menționat anterior este sprijinirea financiară a unui loc în programul de studii doctorale la Catedra de Zoologie.

„Credem că cercetarea și cunoștințele mai mari sunt cea mai bună modalitate de a salva vulpile polare. De aceea considerăm importantă colaborarea noastră cu universitatea și am inclus-o în inițiativa Arctic Fox”.

Fjällräven prezintă și o colecție specială care merge mână în mână cu filosofia acestei inițiative. Intenția este ca prin încasările din vânzarea acestor produse să fie creată o bază de fonduri care să susțină proiectele. Mai exact, acestea sunt produse ale colecției Kanken Art care au fost concepute de designeri inteligenți aleși de public. Ca și în cazul proiectelor și aici puteți trimite, ideea dvs. a designului imprimat al rucsacului și al accesoriilor și să sperați că al dvs. va câștiga.

 

Materiale:

Natura este sursa noastră constantă de inspirație aici la Fjällräven. Și acest lucru este valabil și în alegerea noastră a materialului. Ori de câte ori este posibil, achiziționăm materiale direct din mediul din jurul nostru. Materiale precum lână, bumbac și puf. Dacă acest lucru nu se poate, ne bazăm pe ideile naturii. Multe dintre materialele noastre sunt dezvoltate intern, altele cu unii dintre cei mai buni furnizori din industrie. La Fjällräven, nu este vorba doar de a crea produse care să corespundă așteptărilor dvs.; este de asemenea, despre dezvoltarea materialelor care pot rezista drumurilor dificile, minimizând în același timp impactul nostru asupra mediului.

G-1000

Materialul G-1000 este materialul nostru de bază. Îl folosim în orice, de la rucsacuri la jachete și pantaloni. Este o țesătură densă, realizată din 65% poliester și 35% bumbac, iar datorită utilizării cearei Greenland Wax se adaptează la o gamă întreagă de condiții climate diferite. Deci prin îngrijirea potrivită, va dura veacuri și vă va fi alături în tot felul de aventuri. Ca parte a angajamentului nostru de a folosi mai multe materiale reciclate și organice, acum avem versiuni ecologice – realizate din poliester reciclat și bumbac organic – ale tuturor țesăturilor noastre G-1000.

Din anul 1968

De la lansarea lui G-1000 pe piață în anul 1968, am dezvoltat o serie de versiuni diferite. Toate sunt durabile, ventilate, rezistente la vânt și oferă protecție UV. Prin adăugarea cearei Greenland Wax, acestea devin de asemenea, impermeabile și chiar mai rezistente la vânt și mai durabile. Dar fiecare dintre cele cinci versiuni ale G-1000 are avantaje sale specifice.

Misiunea noastră principală și transmisia de energie a fost și va fi întotdeauna aceea de a face posibil și de a inspira mai mulți oameni să-și petreacă timpul în natură. Ne dorim ca produsele noastre să vă ajute să vă simțiți în siguranță și ca acasă în aer liber, acum și în viitor. Ne dorim ca să fie alături de tine în cele mai memorabile călătorii și aventuri. De aceea dezvoltăm și creăm într-un mod atent și proiectăm pentru a putea fi purtate o viață întreagă. Nu urmărim obiective pe termen scurt, nu urmăm trenduri sau nu facem compromisuri cu privire la calitate. Viitorul nostru și viitorul naturii sunt interconectate.

 

Faceți cunoștință cu Kånkens

La sfârșitul anilor 1970, Åke Nordin – fondatorul al renumitului brand, în creștere suedez de exterior Fjällräven – a citit un articol despre școlari care au dezvoltat probleme de spate la o vârstă fragedă. Problema erau genții lor grei și incomode. Åke, care a început Fjällräven cu un rucsac de drumeție, a decis să dezvolte și un model de școală. Designul său s-a bazat pe aceleași principii de funcționalitate, durabilitate și confort aplicate tuturor echipamentelor Fjällräven. De la pantaloni și jachete până la corturi și saci de dormit.

Kånken a fost introdus pentru prima dată în 1978 și este astăzi cel mai emblematic produs al lui Fjällräven. Pe măsură ce reputația mărcii pentru echipamentul outdoor de înaltă calitate de-a lungul anilor a crescut, la fel a crescut și popularitatea Kånken la nivel mondial. Au fost dezvoltate diferite versiuni ale rucsacului pătrat, paleta sa de culori s-a extins și au fost adăugate materiale actualizate. Cu toate acestea, fiecare iterație a avut același design atemporal care a fost îndrăcit încă din prima zi.

Kånken este acum un nume obișnuit; purtat de oameni de toate vârstele și din toate categoriile sociale. Datorită gamei largi de produse, există un Kånken perfect pentru toată lumea.

Fiind cei mai buni în echipamente ecologice pentru exterior înseamnă că suntem mereu în căutarea unor soluții mai inovatoare și durabile. Aceasta include utilizarea materialelor reciclate și organice, impregnarea fără PFC și dezvoltarea de produse care pot fi purtate și iubite de generații întregi.

Natura aici în Fjällräven este pentru totdeauna în inimile noastre. De aici venim și acesta va fi întotdeauna scopul nostru. Nu urcăm munți, nu traversăm râuri și nu învingem vremea. Mergem încet. Călcăm cu grijă. Apreciem mereu vizita și plecăm cu dorința de a reveni.

Întreaga ofertă de îmbrăcăminte de înaltă calitate și durabilă o puteți găsi în ofertă aici: îmbrăcăminte FJÄLLRÄVEN