O aventură de viață cu colegii în Serbia 2023

Toată aventura a început cu un telefon nevinovat de la managerul nostru de afaceri, în care spre surprinderea mea, am primit o invitație la o petrecere de vânătoare corporativă în afara țării, vânătoarea de prepelițe în Serbia. Această invitație a fost trimisă și altor angajați ai companiei noastre ca mulțumire pentru munca depusă până acum. Am acceptat invitația fără ezitare și din acel moment abia așteptam să merg, pentru că urma să fie prima mea excursie de vânătoare în afara țării mele natale, sau chiar a Uniunii Europene. La început, am dat mai multe telefoane către birouri de vânătoare, pentru că nu știam de ce documente voi avea nevoie pentru a transporta legal armele. Interesant este că pentru a intra în Serbia este suficientă o carte de identitate, dar dacă vrei să transporți arme ai nevoie de pașaport.

A sosit ziua plecării. Cu peste 700 km de parcurs, am plecat în zori pentru a mă alătura la restul echipei noastre și a experimenta împreună ceva nou. Contrar aparențelor, călătoria a trecut foarte repede, pentru că în timpul călătoriei am vorbit foarte mult despre ce pași să facem și ce să schimbăm pentru a îmbunătăți calitatea și eficiența muncii noastre în companie. Prima noastră aventură am avut-o la granița sârbo-maghiară, unde toți a trebuit să raportăm importul de arme.

Cu 20 de arme, ne-a luat peste 3 ore după câteva complicații. Cea mai mare surpriză pentru noi a fost închiderea oficiului poștal, unde trebuia să plătim taxa pentru arme. Din fericire am aflat că mai există un loc la graniță unde se poate plăti o astfel de taxă. La sosirea la fața locului, asociația de vânătoare locală ne-a oferit o cină gustoasă, după care vânătorii locali ne-au prezentat planul vânătorii care urma să aibă loc a doua zi și ne-au explicat pe scurt istoria asociației lor de vânătoare. După cină ne-am dus la hotel. Ne-am trezit la 4:00 dimineața, căci trebuia să prindem vânătoarea, care a început la 5:00 dimineața. Trezirea atât de devreme în acea zi nu a fost o problemă, deoarece entuziasmul și dorința de a experimenta ceva nou i-au trezit imediat pe toți din pat. Era la aproximativ 15 minute de mers cu mașina de la hotel până la locul de vânătoare. Când am ajuns, am fost înconjurați de câmpuri imense de miriște - habitatul preferat al acestor păsări mici, prepelițe. Bineînțeles că deja ne așteptau vânători de la asociația de vânătoare din localitate alături de câinii lor, dresați special pentru vânătoarea păsărilor de vânat. O inspecție rapidă, o explicație a regulilor de siguranță și plecam la vânătoare.

Primul lucru care a fost nou pentru mine a fost că vânătoarea s-a efectuat pe o „bancă”, care este o metodă ilegală în Polonia. Noi toți, vreo 30 de oameni, ne-am aliniat și am mers înainte, trăgând doar în fața noastră. Câinii au funcționat perfect la o distanță de aproximativ 20 de pași în fața vânătorilor. După un timp s-au văzut primele prepelițe zburând, dar nimeni nu a împușcat pentru că nu știau că prepelițele sunt atât de mici și zboară foarte repede. Când au răsunat primele împușcături, toată lumea spera că cineva a reușit să lovească prima prepeliță și s-a uitat în direcția trăgătorului. Datorită dimensiunii și vitezei prepelițelor zburătoare, nu a fost ușor să le țintești, așa că s-a dovedit că primele lovituri s-au ratat. După vreo zece minute de mers de-a lungul miriștii, primele prepelițe au început să cadă. Toată lumea s-a bucurat de succesele colegilor din companie. Terenul de vânătoare era plin de această specie necunoscută anterior, iar numărul lor era în creștere.

În prima zi, cu eforturile noastre comune și cu ajutorul câinilor bine dresați, am reușit să obținem doar vreo duzină de prepelițe. După câteva ore de vânătoare, a venit timpul pentru micul dejun, pregătit într-un loc foarte magic între câmpuri, într-o pădure de lângă ruinele clădirii vechii a școli. Înviorați, am plecat la o altă vânătoare, de data aceasta după porumbei. Vânătorii care ne îndrumau ne-au dus într-o fermă veche părăsită, departe de civilizație, unde am putut vâna un număr considerabil de porumbei. Toată lumea a avut ocazia să tragă măcar câteva focuri. La sfârșitul unei zile pline de experiențe, am mers împreună la un restaurant pentru a cina, unde am fost serviți cu prepelițe pe care le vânasem dimineața. Seara, ne-am amintit cu toții de vânătoarea din acea zi, care a fost o experiență complet nouă pentru cei mai mulți dintre noi. Am fost cu toții de acord că țintirea prepeliței a fost chiar un succes.

A doua zi de vânătoare arăta puțin diferit. Doar cinci dintre noi ne-am trezit la vânătoare în acea dimineață, dar nu a avut un efect negativ asupra recoltei pe care am avut-o. Datorită numărului mai mic de oameni, ne-am putut organiza mai repede, iar câinii au lucrat mai strâns împreună, ceea ce i-a făcut mai eficienți. Cu un număr mai mic de puști, am încheiat dimineața cu 28 de prepelițe prinse. Fiecare dintre noi cinci a avut ocazia să tragă vreo duzină de focuri, prinzând mai multe prepelițe. Am fost norocos să fiu singurul care a prins doi dintr-o lovitură. Toți cei din jur m-au felicitat. Aveam o cameră atașată sub țeava care a înregistrat majoritatea scenelor, dar acest lucru nu a fost înregistrat. Măcar va fi ceva amintire în viitor. După o vânătoare reușită, ne-am întors la hotel unde restul echipei noastre s-a ridicat în sfârșit din pat și ne-a ascultat poveștile cu invidie.

Mai vreau să adaug că cu o zi înainte, când eram la cină, unul dintre colegii mei a reușit să prindă un căprior frumos, extraordinar. Condițiile au fost grele pentru că era deja după perioada de împerechere și niciunul dintre căprior nu a răspuns la momeală. Dar experiența ghidului responsabil i-a permis colegului nostru să prindă acest frumos căprior. Abia a doua zi, în prezența noastră a tuturor, a avut loc o ceremonie potrivită, pentru că a fost primul său căprior vânat din viața lui. După ceremonie, am plecat la ultima vânătoare a acestei aventuri. De data aceasta am mers pe un câmp de floarea soarelui de câteva hectare, care a fost asediat literalmente de porumbei. Ne-am întins pe rând pe toată lățimea câmpului și fără a fi nevoie să facem vreun camuflaj special din cauza floarea-soarelui înalte, ne-am putut ascunde cum trebuie și așteptăm porumbeii să zboare peste. Unii oameni s-au concentrat pe fotografierea acestui loc interesant în loc să vâneze.

Așa s-a încheiat șederea noastră în Serbia. Obosiți, dar mulțumiți, ne-am urcat în mașini și am început călătoria de întoarcere. După ce am aflat din experiența de la intrarea în țară, ne așteptam la graniță la o trecere la fel de lungă. Din fericire pentru noi, călătoria a fost mult mai scurtă. Obosit, dar foarte mulțumit și îmbogățit cu noi experiențe de vânătoare, m-am întors acasă. Îmi voi aminti prima mea excursie de vânătoare în străinătate pentru tot restul vieții și vreau să-i mulțumesc șefului meu Igor pentru că a avut încredere în mine și m-a invitat la o excursie colectivă de vânătoare. Darz Bór!

Autor blog: colegul Olaf (Polonia)